lisassen | v a r d a g s k a o s

Direktlänk till inlägg 15 juni 2012

Bra dagar

Av Linda - 15 juni 2012 21:50

Så, nu sover lillfisen och jag har smugit mig in i vardagsrummet för att bloggfixa lite och se lite av fotbollen. Jag har tippat England vinner med 4-1. Än så länge ser det ju bra ut, men jag tog ju i lite på antalet mål så jag tror inte det håller he he..

 

Jag gruvade mig lite för torsdag och fredag denna vecka då det blitt två helt ensamma dagar med O. Men helt ensam har jag inte varit som tur är, och dagarna har varit bra så det känns skönt.

Igår åkte vi som sagt till Påläng. Där blev det fika med Alex, och så kom Elin & Elma (och hunden Ella) förbi och gjorde oss sällskap. Sen kom (syster) moster Märta hem och så bjöds det på våfflor - så gott! Men sen var O så trött och grinig så vi packade ihop och åkte hemöver. I regnet. Han somnade i bilen såklart så jag körde runt lite spontant men när han vaknade efter 20 minuter fanns det ingen återvändo utan det var bara att så snabbt som möjligt få ut barnvagnen och honom ur bilen och springa till lägenheten i regnet.

Idag tog vi det lugnt på förmiddagen. Hade bestämt dejt med Lotta och barnen vid ca 14 då jag beräknat att O skulle ha sovit klart. Och vad händer? Jo pöjken slocknar 8.45... Heja. Ha ha! Alltså det slår a-l-d-r-i-g fel när man planerar nåt att sömnrutinerna blir helt knasiga. Så strax efter 12-tiden åkte vi ner till Botanders och chillade lite på deras baksida, sen när han blev trött åkte vi hem så han fick sova, för att sen åka ner till Botanders igen vid 16-tiden för lite tacos och mer lek. Nora är så söt, hon gav Oliver kramar flera gånger :)

Sen började det bli kinkigt läge igen så då åkte vi hem. Tur vi har så nära! Jag trodde jag skulle kunna smyga oss förbi gungorna här vid lekparken - men icke! Han började vifta exalterat i vagnen så det var ju bara att göra ett stopp där då så han fick gunga lite.


 

Jag bad Lotta kolla efter ny plånbok åt mig när hon var i Libanon.

Fick välja mellan tre stycken hon köpt - hur svårt som helst - men jag valde denna! Aj lav it.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 25 juli 2012 20:09

utan HÄR! Har flyttat tillbaka till blogg.se...

Av Linda - 24 juli 2012 16:10

Till att börja med så har vi lånat ut våran bil tills ikväll. Och då det bara rörde sig om en dag så kändes det bara bökigt att flytta över bilstolen till bilen vi fått till låns under tiden. Men jag har då aldrig känt mig mer strandad och rastlös ka...

Av Linda - 24 juli 2012 15:21

.. innan det är dags för eftermiddagsvilan. Inte många droppar han dricker, men det är bara att traggla på dag ut och dag in. Operation "sluta amma" börjar IMORRN för nu är jag less på att vara låst och C bara får göra alla roliga saker. Faktiskt!...

Av Linda - 22 juli 2012 21:29

Jag trodde det skulle bli en lugn kväll. En galet övertrött (sov bara ca 15 min mellan 11.10 och 19.45) O somnade tidigt - men har bökat på en massa, och en lite täppt näsa störde amningen och när jag skulle försöka fixa snoret blev det skrikfest del...

Av Linda - 22 juli 2012 21:21

Denna beslutsångest man alltid dras med. Så fort jag pillar med en egen bloggdesign så blir jag ALDRIG nöjd. Gaaaaah!! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards